بیوگرافی لیلا فروهر + عکس ها - مجله لپتاب دات آی آر
خانه / عکس و بیوگرافی بازیگران / بیوگرافی لیلا فروهر + عکس ها

بیوگرافی لیلا فروهر + عکس ها

معرفی

لیلا فروهر متولد ۴ اسفند ۱۳۳۷ در اصفهان است بازیگر و خواننده ایرانی سبک موسیقی پاپ است. او پس از انقلاب ایران، به دلیل ممنوعیت خوانندگی زنان، در لس آنجلس زندگی و کار می‌کند. او فرزند جهانگیر فروهر یکی از هنرپیشگان پیشین سینمای ایران است.

زندگی شخصی

مادرش فرنگیس فرحزادی نیز از بازیگران سینمای ایران به شمار می‌رود. وی از سن ۳ سالگی بر روی صحنهٔ تئاتر به همراه پدر و مادر خود نقش آفرینی می‌کرد و در اکثر تئاترها با هنرمند بزرگ تئاتر ارحام صدر نقش آفرینی می‌کرد.

ورود به سینما

او در سال ۱۳۴۴ با فیلمهای «مراد و لاله» و «خروس جنگی» وارد سینمای ایران شد و با سن و سال کمی که داشت از پرکارترین هنرمندان ایران بشمار می‌رفت تا جایی که به او لقب «کودک خردسال سینمای ایران» را دادند. از درخشانترین فیلمهای لیلا فروهر می‌توان به فیلم سلطان قلبها به کارگردانی محمدعلی فردین اشاره کرد.

کودکی

وی از ۳ سالگی به نقش آفرینی در تئاترهای مختلف در تئاتر سپاهان اصفهان در کنار پدر و مادر خود و ارحام صدر پرداخت. در ۵ سالگی اولین فیلم خود را به نام «مراد و لاله» و سپس در «خروس جنگی» بازی کرد. در کودکی در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد که معروف‌ترین آنها سلطان قلبها با حضور محمدعلی فردین،آذر شیوا و… بود. چند سال بعد خواهر لیلا به دنیا آمد که او را فریبا نامیدند.

 او همچنین در نوجوانی در فیلم‌های زیادی به بازی پرداخت. که می‌توان به فیلم‌هایی چون (رابطهٔ جوانی، همکلاسی، میهمان، شب آفتابی و..) اشاره کرد.لیلا از ۱۴ سالگی خوانندگی را به طور حرفه‌ای آموخت و خواند. و خالق آثاری شد از جمله: شمیم، دو پرنده، کلاغ‌های خبر چین، قصهٔ عشق و…

مهاجرت

لیلا پس از انقلاب ابتدا به فرانسه و سپس در سال ۱۹۸۸ به آمریکا رفت، ساکن شهر لس آنجلس شد و به خواندن در کنسرت‌ها و تولید آلبوم جدید پرداخت. مخمل ناز اولین آلبوم او است که در خارج از ایران منتشر شده‌است.

قبل از انتشار آلبوم مخمل ناز وی خواستار تهیه و تولید آلبومی سنتی بود ولی به پیشنهاد همکاران و کمپانی‌ها این پروژه را به تعویق انداخت و اولین البوم خود را با نام مخمل ناز به بازار عرضه کرد که موسیقی ترانهٔ “ساقی” کار خود او بود.

آلبوم مخمل ناز شامل ترانه‌های بسیار درخشان می‌باشد که مورد اسقبال عوام مردم قرار گرفت که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: دلم، مخمل ناز، ساقی، بهار… در پی عرضهٔ آلبوم‌های موفق کنسرتهای زیادی در کشورهای مختلف در سراسر دنیا برگزار کرد.

لیلا فروهر اولین هنرمند ایرانی بود که برای اولین بار در دبی برنامه اجرا کرد و البته در کشور ژاپن نیز برنامه‌هایی اجرا کرد و به دعوت تاجیکستان در شهرهای مختلفی چون: دوشنبه، کولاب،… برنامه اجرا کرد. در این برنامه‌ها ۱۵-۲۵ هزار نفر حضور داشتند.

ازدواج

لیلا فروهر در ۲۹ مرداد ۱۳۸۳ با فردی به نام اسماعیل (اسی) ازدواج کرد و به شهرستان اورنج، کالیفرنیا نقل مکان کرد. حضور در بزرگداشت بین‌المللی نوروز برگزاری مراسم بزرگداشت نوروز از جانب کمیسیون نوروز در تالار توماس جفرسون کتابخانهٔ کنگرهٔ آمریکا و دعوت از لیلا فروهر به عنوان هنرمند و خوانندهٔ فارسی زبان یکی دیگر از موفقیت‌های لیلا فروهر در عرصهٔ هنری است.

(کمیسیون نوروز سازمان فرهنگی و هنری است که از جانب ایرانیان مقیم آمریکا و سفرای آسیای باختری و مرکزی تسکیل گرفته و حدفش معرفی فرهنگ و سنت‌های پارسی زبانان است) در این مراسم لیلا فروهر ترانه‌های آلبوم از قلب من را اجرا کرد در کنار لیلا فروهر شخصیت‌های فرهنگی و هنری و سیاسی زیادی نیز حضور داشتند که می‌توان به حضور رضا پهلوی نیز اشاره کرد.

کنسرت کداک تئاتر

یکی دیگر از کارهای لیلا فروهر اجرای دو برنامه در سالن مراسم اسکار تئاتر کداک می‌باشد. لیلا فروهر در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸ در این سالن برنامه اجرا کرد.

آلبوم از قلب من

چند روز قبل از نوروز ۱۳۹۱ لیلا فروهر با تحولی عظیم در سبک هنری خود آلبوم از قلب من را منتشر کرد که با استقبال بی نظیر طرفداران مواجه شد. در این آلبوم لیلا شعرهایی از شاعران بزرگ ایران همچون مولانا، عراقی، فریدون مشیری، رهی معیری، سیمین بهبهانی، حافظ و…

انتخاب کرده و با آهنگسازی و تنظیم گروه رومی اجرا کرد. در این آلبوم چهرهٔ سرشناس سینمای ایران شهره آغداشلو نیز همکاری کرد و دکلمه‌های ترانه‌ها را به انگلیسی بر عهده گرفت که سبب هرچه متفاوت‌تر شدن این آلبوم گردید.

کنسرت رویس حال

برای اولین بار لیلا فروهر آلبوم از قلب من به صورت زنده بر روی صحنه برد. لیلا فروهر به همراه گروه رومی و شهره آغداشلو با ارکستر ۲۶ نفری به رهبری امیر بدخش کنسرت زندهٔ آلبوم را در سالن مجلل «رویس حال» بر پا کرد. شب عشق و عرفان و موسیقی ناب ایرانی پیشکش ایرانیان مقیم آمریکا شده بود.

عکس های لیلا فروهر

همچنین ببینید

بیوگرافی شهاب حسینی + عکس ها

مشخصات کلی نام : شهاب الدین نام خانوادگی : حسینی تنکابنی تاریخ تولد : ۱۳۵۲/۱۱/۱۴ …

دیدگاهتان را بنویسید