آشغال‌های میلیون دلاری! - مجله لپتاب دات آی آر
خانه / مطالب خواندنی / روانشناسی / آشغال‌های میلیون دلاری!

آشغال‌های میلیون دلاری!

برایان اسکادمور در سال ۱۹۸۹ وقتی یک کامیون آشغال‌جمع‌کنی را در ونکوور دید، تصمیم گرفت کسب‌وکاری برای جمع کردن آشغال‌ها ایجاد کند! او یک کامیون کوچک دست‌دوم را به قیمت ۷۰۰ دلار خرید و با این شعار که «ما آشغال‌های شما را در یک چشم به‌هم زدن جمع می‌کنیم!» کارش را شروع کرد.

او در آن زمان دانشجو بود و زمانی‌که کسب‌وکارش توسعه پیدا کرد، دانشجوهای دیگر را هم استخدام کرد. بعضی از این افراد در کوچه‌ها کشیک می‌دادند تا آشغال‌هایی را که توسط شهرداری جمع نشده بود، با خودشان ببرند. این کار رشد زیادی داشت تا اینکه در سال ۱۹۹۳ اسکادمور که یک سال و نیم به فارغ‌التحصیلی‌اش مانده بود، ترک تحصیل کرد تا فقط روی کارش تمرکز کند!

آشغال

کسب‌وکار برایان اسکادمور به اندازه‌ای رشد کرد که اکنون ۱۷۵ شعبه در کانادا، آمریکا و استرالیا دارد و بیش از ۱۷۰۰ کارمند در آن‌ها مشغول به کار هستند. این شرکت آشغال‌جمع‌کنی قراردادهای بزرگ هم می‌بندد و حتی جمع‌آوری و بازیافت زباله‌ها و نخاله‌های به‌جامانده از حوادث طبیعی مثل گردبادها و طوفان‌ها هم به این شرکت سپرده می‌شود.

نتیجه‌گیری: اسکادمور کارش را از صفر شروع کرد و توانست با جمع کردن آشغال‌های به‌ظاهر بی‌ارزش که هیچ‌کس به آن‌ها توجهی نمی‌کرد، میلیون‌ها دلار پول کسب کند! او به‌حدی به کارش باور داشت که حتی دانشگاه را رها کرد. گاهی باید دنیا را طور دیگری دید. فرصت‌ها همیشه و در همه‌جا وجود دارد، اما افراد کمی هستند که آن‌ها را می‌بینند!

همچنین ببینید

۱۳ سيزده جمله آموزنده

۱. از زشت رویی پرسیدند : آنروز که جمال پخش میکردند کجا بودی ؟ گفت …

دیدگاهتان را بنویسید