همه چیز  درباره چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی - مجله لپتاب دات آی آر
خانه / مطالب متفرقه / همه چیز  درباره چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

همه چیز  درباره چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

چیدن صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی و استفاده از مواد شوینده و مایع جلادهنده‌ی مناسب به افزایش عمر دستگاه کمک می‌کند. اگر همیشه با همسر یا هم‌اتاقی‌تان بحث دارید که چه کسی ظرف‌ها را درست در ماشین ظرفشویی قرار می‌دهد، این راهنما به شما کمک می‌کند.

آیا موارد زیر را انجام می‌دهید؟

  • پاک کردن ظروف از باقیمانده‌ی غذا

قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظروفشویی آن‌ها را از مواد غذایی باقیمانده پاک‌کنید. قابلمه‌هایی که غذای سوخته به آن چسبیده است را مثل زمانی که با دست ظرف می‌شویید از قبل بخیسانید.

  • ظروف سنگین

ظروف سنگین یا بزرگ را در سبد پایینی و ظروف سبک یا شکستنی را در سبد بالایی قرار دهید. این کار به دوام بیشتر چرخ‌های سبد کمک می‌کند.

  • مواظب لیوان‌ها باشید

فنجان‌ها و لیوان‌ها را به‌صورت وارونه در ماشین ظرفشویی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید درون آن‌ها آب جمع نمی‌شود.

  • در تماس نبودن ظروف با یکدیگر

ظروف و کارد چنگال‌ها را طوری بچینید که به هم گیر نکنند یا روی هم قرار نگیرند. لیوان‌ها را طوری در ماشین ظرفشویی قرار دهید که از شکستگی و صدمه دیدن آن‌ها جلوگیری شود.

  • خرده‌ریزها

ظروف کوچک مانند درپوش بطری را باید در سبد کارد و چنگال‌ها قرار دهید. در نظر داشته باشید که رعایت نکردن این مورد مانند شستن چاقوی تیز با دست می‌تواند به سبدهای ماشین ظرفشویی آسیب برساند.

  • بازوی آبپاش باید با ظروف فاصله داشته باشد

مطمئن شوید هیچ‌یک از ظروفی که در سبدها قرار دارند مانع چرخش بازوی آبپاش و شستشوی کامل ظروف نشوند. هنگام بستن درب ماشین  مراقب باشید دیسپنسر شوینده فضای کافی برای رها کردن مواد شوینده داشته باشد.

نحوهٔ قرار دادن صحیح ظروف در سبد مخصوص کارد و چنگال

  • دسته‌ها را به سمت پایین قرار دهید

دستهٔ کارد و چنگال و قاشق‌ها را به سمت پایین سبد قرار دهید. ممکن است کارد و چنگال‌هایی که بلند هستند مانع بازوی آبپاش شوند. آن‌ها را در سبد بالایی قرار دهید.

  • چاقوهای تیز

قرار دادن چاقوهای تیز به‌صورت عمودی در سبد کارد و چنگال خطرناک است. اگر می‌خواهید چاقوهای تیز را در ماشین قرار دهید آن‌ها را در سبد بالایی بگذارید.

  • برخورد کاردوچنگال ها باهم

کارد و چنگال‌ها و سطح کثیف آن ها را با فاصله از هم قرار دهید تا آب به آن‌ها برسد. درصورت وجود سبد مخصوص قاشق، قاشق های چایخوری را در آن قرار دهید.

از جرم گرفتن ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید

  1. محفظهٔ مخصوص مایع جلادهنده را پرکنید. همیشه از پر بودن محفظۀ نمک و مایع جلا دهنده اطمینان حاصل کنید. این کار مانع از لکه‌دار شدن اجزای ماشین می‌شود.
  2. در انتخاب مایع شوینده سخت‌گیر باشید. تأثیر پودر، ژل و صابون‌های شستشو در آب‌های سخت و سبک یا در دستگاه‌های مختلف متفاوت است.
  3. جرم دشمن ماشین ظرفشویی شماست. ماهانه یک‌بار ماشین ظرفشویی را جرم‌گیری کنید. افزایش جرم از کارایی و طول عمر دستگاه می‌کاهد.

بیشتر بدانید:

طریقه‌ی ریختن پودر و مایع و نمک و مطالب ویژه و تعمیر ماشین ظرفشویی

معانی برنامه‌های ماشین ظرفشویی بوش

همه چیز در مورد ماشین ظرفشویی مجیک

همچنین ببینید

جراحی کوچک کردن سینه آقایان چطور انجام می‌شود؟

ژنیکوماستی (Gynecomastia ) افزایش مقدار بافت غده سینه در پسران یا مردان است که به دلیل …

دیدگاهتان را بنویسید