شکلات داغ را در فنجان چه رنگی بنوشیم تا خوشمزه تر شود؟ - مجله لپتاب دات آی آر
خانه / مطالب خواندنی / تغذیه / شکلات داغ را در فنجان چه رنگی بنوشیم تا خوشمزه تر شود؟

شکلات داغ را در فنجان چه رنگی بنوشیم تا خوشمزه تر شود؟

ایج مطالعه جدید دانشمندان اروپایی نشان می‌دهد که رنگ لوازم میز و سفره، بر درک ما از مزه غذا تأثیر می‌گذارد. در آزمایش اخیر مشخص شد که نوشیدن هات‌چاکلت در لیوان وانیلی و نارنجی رنگ بسیار خوشایندتر است.
اگر شکلات داغ (هات چاکلت ) خود را به جای یک لیوان سفید ساده یا قرمز تیره، در یک لیوان وانیلی خوش‌رنگ بنوشید؛ مزه و بوی آن مطبوع‌تر به نظر خواهد رسید. نتیجه این مطالعه که توسط دانشمندان اروپایی انجام شده، رنگ ظروفی که غذای ما در آن‌ها سرو می‌شوند، می‌توانند تأثیری باورنکردنی و چشمگیر بر درکی که حواس ما از غذا دارند داشته باشد.

photo_2016-03-09_07-17-05

به گزارش پاپ‌ساینس، در مطالعه‌ای که شاید ساده‌ترین آزمایش داوطلبانه‌ای باشد که تا کنون انجام شده است، از ۵۷ نفر خواسته شد تا شکلات داغی را که در چهار نوع فنجان مختلف سرو شده بود بنوشند. همه این فنجان‌ها پلاستیکی و با اندازه یکسان بودند، اما درون آن‌ها به رنگ سفید، قرمز، وانیلی و نارنجی بود. شرکت‌کنندگان گزارش کردند که مزه شکلات داغ در فنجان‌های وانیلی و نارنجی رنگ خوشمزه‌تر است.
رنگ‌های فنجان‌ها نه از نظر فیزیکی و نه از نظر شیمیایی هیچ تفاوتی با هم نداشتند؛ اما به گفته محققان دانشگاه پلی‌تکنیک اسپانیا، ظاهراً مغز نوشندگان این‌طور برداشت می‌کند که آن‌ها با هم تفاوت دارند.

همچنین ببینید

عوارض ناشی از کمبود ویتامین A

کمبود آن منجر به اختلال در رشد استخوانها می‌شود.  همچنین با کمبود آن ، ایمنی …

دیدگاهتان را بنویسید