زمین خوردن های مکرر را جدی بگیرید - مجله لپتاب دات آی آر
خانه / مطالب خواندنی / پزشکی و سلامت / زمین خوردن های مکرر را جدی بگیرید

زمین خوردن های مکرر را جدی بگیرید

مقدمه

بررسی محققان دانشگاه Umea در سوئد نشان می دهد که بیماران مبتلا به پارکینسون، سال ها قبل از تشخیص علایم بیماری، چندین زمین خوردگی شدید را تجربه کرده اند که در اغلب مواد منجر به شکستگی و آسیب های جدی شده است.
مطالعه سوابق حدود ۲۴ هزار بیمار بین سال های ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۲ میلادی نشان می دهد بیماران مبتلا به پارکینسون، ۱۹ درصد تجربه زمین خوردن بیشتری در ۱۰ سال قبل از تشخیص بیماری داشته اند.
محققان احتمال می دهند زمین خوردن های مکرر به دلیل اختلالات عصبی است که در نهایت می تواند منجر به پارکینسون شود؛ بنابراین پیشنهاد می شود زمین خوردن های شدید و مکرر جدی گرفته شود و برای تشخیص زود هنگام پارکینسون اقدام شود.

پارکینسون چقدر خطرناک است ؟

پارکینسون پس از آلزایمر شایع ترین بیماری سیستم اعصاب است که بر اثر کاهش دوپامین و اختلال جسم سیاه مغز ایجاد می شود. جسم سیاه پیام های عصبی را از طریق نخاع به عضلات مختلف ارسال می کند و این فرآیند از طریق ماده شیمیایی دوپامین صورت می گیرد و باعث اختلال در تعادل و کنترل عضلات می شود. روش های رایج کنترل این بیماری، داروی هایی هستند که با تحریک مغز، به ترشح دوپامین کمک می کنند. این روش ها بیماری را درمان نمی کنند، بلکه علایم را کاهش می دهد و پاسخ آن روی افراد مختلف، متفاوت است.

علائم پارکینسون و شیوع آن

بیماری پارکینسون معمولا با لرزش یک دست آغاز می شود و به تدریج اکثر اندام را درگیر می کند. حدود ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان به این اختلال مبتلا هستند.
به گزارش مرکز پیشگری و کنترل بیماری آمریکا، در این کشور از هر ۵۰۰ نفر یک نفر به این بیماری مبتلا است. احتمال ابتلا به پارکینسون در مردان ۱٫۵ برابر زنان است. نتایج این تحقیقات در نشریه PLOS منتشر شده است.

همچنین ببینید

علت بیماری ام اس … ویتامین D ؟؟؟

علت صدرصد قطعی که واقعا مشخص کند بیماری ام اس چه علتی دارد هنوز نه …

۲ دیدگاه

  1. سلام وتشکر از مطلب مفیدتون