تکنیک افزایش وزن حرفه ای - مجله لپتاب دات آی آر
خانه / مطالب خواندنی / تغذیه / تکنیک افزایش وزن حرفه ای

تکنیک افزایش وزن حرفه ای

متاسفانه برخی از افراد برای افزایش وزن غذاهای پرکالری، چرب ولی بدون ارزش تغذیه‌ای مصرف می‌کنند ولی بعد از مدتی که به وزن دلخواه رسیدند، دچار مشکلات فراوانی می‌شوند. به همین دلیل در این مطلب راه‌هایی برای افزایش کالری وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی پیشنهاد می‌شود.

۱ – پودر مغزها + نان و پنیر یا کره و مربا

از صبحانه شروع می‌کنیم که می‌توانید در آن مقداری مغز بادام، بادام زمینی، گردو، فندق و پسته خام را با هم آسیاب کنید و هر روز صبح حدود ۲ قاشق غذاخوری از این پودر پرانرژی و سرشار از خاصیت را روی لقمه نان و پنیر یا کره و مربایتان بریزید.

۲ – موز + کره بادام زمینی

کره بادام زمینی طعم شیرینی دارد و صبحانه مورد علاقه بیشتر بچه‌ها و افراد لاغر محسوب می‌شود. شما می‌توانید انرژی این صبحانه خوشمزه را با افزودن موز و کنجد به آن تا ۲ برابر افزایش دهید.

۳ – خرما و پسته + شیر

بهتر است افراد لاغر به جای چای، در وعده صبحانه خود شیر بنوشند. شیر کم‌چرب که با خرمای پوست‌کنده و پودر مغز پسته خام مخلوط شده باشد، پرانرژی‌ترین و مقوی‌ترین نوشیدنی برای صبحانه یک فرد لاغر است.

شیر خرما

۴ – موز و عسل + شیر

اگر تمایلی به خوردن شیر و خرما ندارید یا ترجیح می‌دهید شیر جزو اجزای تشکیل‌دهنده میان‌وعده صبحتان هم باشد، می‌توانید یک لیوان شیر ۵/۲ درصد چربی را با یک موز و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و بخورید تا کالری دریافتی میان‌وعده‌تان بیشتر شود.

۵ – عسل + میوه‌ها

اگر لاغر هستید و می‌خواهید یک یا دو میوه در میان‌وعده صبح مصرف کنید، بهتر است آن‌ها را پوست بکنید و با یک قاشق غذاخوری عسل، طعم دارشان کنید. البته به شرطی که شیر موز را با عسل نخورده باشید.

۶ – کنجد + برنج

یکی از راه‌های بالا بردن کالری برنج این است که به ازای هر ۳ قاشق غذاخوری برنج پخته، یک قاشق چای‌خوری کنجد خام به آن اضافه کنید. کنجد علاوه بر خوش‌طعم کردن برنج و بالا بردن کالری آن، باعث تامین بخشی از نیاز روزانه بدن به اسیدهای چرب غیراشباع و ضروری هم می‌شود.

۷ – ذرت و نخودفرنگی + سالاد

ذرت و نخودفرنگی از سبزی‌های نشاسته‌ای هستند و کالری‌شان از سایر سبزی‌ها بالاتر است. به همین دلیل به افراد لاغر توصیه می‌شود این سبزی‌های خوش‌رنگ و خوش‌طعم را همراه روغن زیتون در سالاد بریزند تا کالری دریافتی‌شان از طریق مصرف سالادها هم افزایش یابد.

همچنین ببینید

شکلات داغ را در فنجان چه رنگی بنوشیم تا خوشمزه تر شود؟

ایج مطالعه جدید دانشمندان اروپایی نشان می‌دهد که رنگ لوازم میز و سفره، بر درک …

دیدگاهتان را بنویسید