بیوگرافی رها اعتمادی + عکس ها - مجله لپتاب دات آی آر
خانه / عکس و بیوگرافی بازیگران / بیوگرافی رها اعتمادی + عکس ها

بیوگرافی رها اعتمادی + عکس ها

معرفی

  • زمینه فعالیت رها اعتمادی: کارگردان، تهیه‌کننده و ترانه‌سرا، مجری
  • تولد رها اعتمادی:  ۱۳ آبان سال ۱۳۶۳
  • محل تولد رها اعتمادی: تهران، ایران

 بیوگرافی رها اعتمادی

 رها اعتمادی یا همان رها بنی اعتماد سیزدهم آبان ۱۳۶۳ در تهران در منطقه نیاوران متولد شد. نام پدر رها اعتمادی سهراب و مادرش سارا نام دارد. پدر رها حسابدار بانک و مادرش خانه دار بود. عموی رها اعتمادی (آرش) از نوکران و خدمتکاران دربار محمد رضا شاه پهلوی بود و به گفته سهراب عموی رها اعتمادی روزانه ۱۰ ساعت از زندگی خود را در بهشت روی زمین (کاخ نیاوران) به کار و فعالیت مشغول بود.

خانواده رها اعتمادی از اقشار مرفه جامعه به شمار می رفت. علت ثروت نیز وجود عمویی مهربان (آرش) بود که با کمک های مختلف توانسته بود تقریبا افراد زیادی از اقوام را از فقر نجات داده و به زندگی آنها سر و سامانی بدهد. آرش (عموی رها اعتمادی) از ریخت و پاش های پهلوی کمال بهره را برده و در مدت زمان کوتاهی توانسته بود بار خود و اقوامش را ببندد.

کمک های آرش به اقوام و خانواده به اندازه ای بود که با آنکه آرش پسر سوم خاندان بنی اعتماد بود اما همه او را بزرگ خاندان به حساب می آوردند و در همه کارها با او مشورت می کردند. رها اعتمادی در خاطرات خود می گوید پدر، همیشه عمویم را با عنوان آرش واسطه صدا می کرد. وقتی ازش می پرسیدم چرا اینجوری صداش می زنی؟ می گفت: آرش کار زیادی برای ما نکرده فقط پولایی که حقمونه و شاه نمی داده، با زبون خوش ازش گرفته و به دست صاحب اصلیش یعنی ما رسونده.

اما این وضعیت ثبات زیادی پیدا نکرد و بعد از انقلاب ۵۷ و فرار شاه، آرش (عموی رها اعتمادی) مجبور به فرار از ایران شد.

رها اعتمادی و شبکه من و تو

آرش (عموی رها اعتمادی) چند هفته بعد از فرار شاه، تمام اموالش را به حراج گذاشت و با همکاری یکی از سرویس های جاسوسی انگلیس (آلفرد ریچ) به سوئد فرار کرد.

مهاجرت خانواده رها اعتمادی از ایران:

ارتباط عموی رها با خانواده خود همچنان ادامه داشت تا اینکه وضعیت در ایران بالا گرفته و انقلابیون شروع به برخورد با مخالفین نمودند پدر رها اعتمادی (سهراب) طی نامه ای به برادرش از او خواست تا راهی را باز کرده و به آنها کمک کند تا بتوانند ایران را ترک کرده و از خطرات احتمالی نجات پیدا کنند. لذا بعد از نامه نگاری ها و پیگیری های مستمر پدر رها اعتمادی در سال ۱۳۶۳ در حالی که رها اعتمادی نه ماه بیشتر نداشت و هنوز با آب و هوای ایران و فضای صمیمی کوچه پس کوچه های ایران آشنا نشده بود مجبور شدند تا ایران را به مقصد سوئد ترک کرده و زندگی را در جای دیگری از دنیا تجربه کنند.

خانواده رها اعتمادی

رها اعتمادی یک خواهر و یک برادر بزرگتر از خود دارد. خواهر او ندا و برادرش بابی است که ریشه در اعتقادات مذهبی پدر خانواده دارد و از کلمه باب گرفته شده است. خواهر رها ۲سال و بردارش ۶ سال از او بزرگتر هستند و رها اعتمادی آخرین و کوچکترین فرزند خانواده است. خانواده رها اعتمادی از ابتدای ورود به سوئد، فامیلی خود را از بنی اعتماد به اعتمادی تغییر داد تا هم هویت قبلی خود را تغییر داده و هم از طرفی از ریشه خود فاصله نگیرند.

رها اعتمادی یا همان رها بنی اعتماد سابق، خیلی زود توانست خود را با زندگی در سوئد وفق دهد. خانواده رها اعتمادی برای اینکه رها از ایران کاملا جدا نشود سعی کردند در خانه به زبان مادری صحبت کرده تا حال و هوای ایران برای آنها تداعی شود. لذا رها اعتمادی فارسی را بسیار خوب حرف می زند طوری که انگار تمام عمرش را در ایران گذرانده است.

فعالیت رها اعتمادی

رها اعتمادی در حال حاضر ضمن ترانه سرایی مشغول به کار در یک تلویزیون فارسی زبان است به نام من وتو که در حال حاضر مخاطب های زیادی دارد. رها اعتمادی یکی از مجریان شبکه من و تو  و از دست‌اندرکاران و تهیه‌کنندگان تلویزیون من و تو نیز می‌باشد. از جمله کارهای رها اعتمادی، می‌توان از آکادمی موسیقی گوگوش، Greatest Hits، در تبعید، رضا شاه، از تهران تا قاهره، برنامه جواب و استیج نام برد. رها اعتمادی هم چنین ترانه‌سرای برخی از آهنگ‌های آکادمی موسیقی گوگوش و آلبوم حجم سبز گوگوش است.

عکس های رها اعتمادی

همچنین ببینید

بیوگرافی شهاب حسینی + عکس ها

مشخصات کلی نام : شهاب الدین نام خانوادگی : حسینی تنکابنی تاریخ تولد : ۱۳۵۲/۱۱/۱۴ …

دیدگاهتان را بنویسید