چند کار برای مثبت اندیشی - مجله لپتاب دات آی آر
خانه / مطالب خواندنی / روانشناسی / چند کار برای مثبت اندیشی

چند کار برای مثبت اندیشی

۱٫ هر روز شکرگزار باشید

هر چیزی که به خودتان می‌گویید یا برای آن دعا می‌کنید، باید برای همه چیزهایی که به شما داده شده، مثل محلی برای زندگی، روابط، خانواده، کار، لباس، همسایه‌ها، وسیله حمل‌ونقل، تحصیلات، نور خورشید، غذا، سلامتی و آزادی شاکر باشید. حتی اگر فقط بعضی از اینها یا مقدار کمی از آنها را داشته باشید، برای همان مقدار هم باید قدردان باشید.

۲٫نعمت‌هایتان را بنویسید و بابت داشتنشان خوشحال باشید.

درکنار قدردانی کلی، نعمت‌ها و فواید شخصی زندگیتان را ببینید. اینها می‌تواند چیزهایی مثل داشتن سلامتی، پول، کار، ذهنی باز، هیکلی زیبا، مبلمان قشنگ خانه، روابط خوب، وقت استراحت و چیزهای زیاد دیگری باشد که فقط زمانی که از شما گرفته می‌شود متوجه آنها می‌شوید. حتی می‌توانید لیستی از آنها تهیه کنید و هر زمان که چیز دیگری به ذهنتان رسید به آن لیست اضافه کنید. بعد زمانیکه احساس ناراحتی داشتید، لیستتان را مرور کنید و همه چیزهای خوب زندگی را به خودتان یادآور شوید.

۳٫به آرزوهایتان فکر کنید

فکر کردن به آرزوهایتان باعث شادی و هیجان شما میشود. اینکه بدانید با فکر کردن به آنها، به زودی شاهد خلق شدنشان خواهید بود واقعا لذت بخش و هیجان انگیز است. هر روز چند بار دقایقی بنشینید یا همینطور که قدم میزنید آرزوهایتان را تجسم کنید و بخاطر خلق شدنشان شاکر باشید.

تفکر مثبت

۴٫ بدون اینکه به کسی بگویید، کار نیک انجام دهید

هیجان‌انگیز نیست که بدون اینکه به کسی بگویید به او کمک کنید؟ هیجان روی صورت یک مادر تنها، که با کلی خرید مواد غذایی از طرف فردی ناشناس مواجه می‌شود را تجسم کنید یا لبخند زیبای یک کودک وقتی دوچرخه‌ای که اسم او روی آن نوشته شده را دریافت می‌کند. همسایه پیر و ناتوانتان وقتی ببیند یک نفر به او کمکی کرده چقدر خوشحال خواهد شد. کارهای خوب زیادی هست که می‌توانید برای هم‌نوعان خود انجام دهید. با این کارها احساس بسیار بهتری به خودتان و دنیای پیرامونتان پیدا خواهید کرد.

۵٫کینه های قدیمی را ببخشید

به دل نگه داشتن یک کینه برای هفته‌ها، ماه‌ها یا سالها، صورت شما را تلخ می‌کند. و در آینده حتی باعث بیماری شما می شود. با فردی که در حقتان بدی کرده تماس بگیرید، چه با تلگرام، چه تلفن یا پیامک و با الفاظی بامحبت بخشش خود را ابراز کنید. وقتی چنین قدرت شخصیتی از خودتان نشان می‌دهید، احساسی عالی به خودتان پیدا می‌کنید و این در را برای روابط قدیمی به روی شما باز کرده و کمکتان می‌کند احساس خوبی نسبت به رفتارهای سخاوتمندانه خود داشته باشید.

۶٫از دیگران نیز بخواهید شما را ببخشند.

اگر در حق کسی بدی کرده‌اید اما مغرورانه آن را نمی‌پذیرید، حال زمان طلب بخشش است. با آن فرد تماس بگیرید و پشیمانی خود را ابراز کنید. اگر فرد مقابل سخت‌گیری کرد، از او برای اینکه به حرف‌هایتان گوش داده است تشکر کنید و بگویید که باید این موضوع را فراموش کنید. با داشتن رفتاری محترمانه و مودبانه، واکنش طرف ‌مقابلتان هر چه که باشد، باز هم عذرخواهی شما باعث می‌شود کینه از دلتان بیرون بیاید. با این کار احساسی بهتر، قوی‌تر و آزادتر خواهید داشت.

همچنین ببینید

۱۳ سيزده جمله آموزنده

۱. از زشت رویی پرسیدند : آنروز که جمال پخش میکردند کجا بودی ؟ گفت …

دیدگاهتان را بنویسید