ماسک خوب برای پوست بد - مجله لپتاب دات آی آر
خانه / مطالب خواندنی / زیبایی / ماسک خوب برای پوست بد

ماسک خوب برای پوست بد

حتما شما هم تا به حال از خود پرسیده اید چرا پوست بیشتر کره ایها اینقدر شفاف و بدون لک و خوب است؟ حقیقت این است که در سرزمین صبحهای آرام، داشتن پوست خوب میراثی است که از مادر به فرزند میرسد و آنها مهمترین دلیل، یعنی ژنتیک خوب، را دارند. دلیل بعدی داشتن رژیم غذایی خاص و سبک زندگی سالم است…

از نظر کره ایها، داشتن پوستی نرم، صاف و شفاف بدون هیچ نقصی مهمترین قدم برای رسیدن به موفقیت است و برای این منظور چه مرد و چه زن از شیوه های سنتی و قدیمی بهره می برند. آنها حتی در مراقبت از پوست هم به اصولی پایبند هستند. مثلا با تکنیک لایه لایه پوست را از صدمه های محیطی دور میکنند.

ماسک شیر

کره ایها از شیر برای پاک کردن صورت استفاده میکنند و معتقدند شیر به نرم و لطیف شدن پوست کمک میکند. برای این منظور مقداری شیر کم چرب یا پرچرب را در کاسه ای بریزید و به کمک پنبه روی صورت بمالید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا شیر روی صورت خشک شود بعد آن را آب بکشید و از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک چای سبز

چای سبز قدرت پاک کنندگی عمقی پوست را دارد و باعث نرم و لطیف شدن آن میشود و بهبوددهنده بیماریهای پوستی است. میزان بالای نوعی آنتی اکسیدان به نام EGCG در چای از پوست در برابر رادیکالهای آزاد محافظت و به نوسازی سلولهای پوستی کمک میکند. این آنتی اکسیدان همچنین عملکردی ضدالتهابی دارد و از افتادگی پوست پیشگیری میکند. انواع چای حاوی ویتامین های A، B، C، E، P، تانین، فلاونول و فلور هستند.

چای سبز در مقایسه با سایر چای ها، ویتامین C و چای سیاه ویتامین E بیشتری دارد و میتوان از آنها به عنوان ماسکهای روزانه استفاده کرد. برای تهیه ماسک چای، آن را دم کنید و اجازه بدهید در یخچال خنک شود. بعد صورتتان را با آن بشویید و از یک حوله گرم روی صورت استفاده کنید. سپس صورتتان را مجددا با چای سبز خنک شده آب بکشید.همچنین میتوانید ۲قاشق غذاخوری خاک سفید را با چای سبز دم شده و ۲ قطره اسانس درخت چای مخلوط کنید و آن را روی صورت بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید. برای تهیه ماسک از چای سیاه نیز مقداری چای سیاه را با شکر قهوه ای در ظرفی بجوشانید و اجازه بدهید تا درجه ۴۰-۳۷ خنک شود. به این مخلوط آرد اضافه کنید و آن را روی صورت بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه آب بکشید.

همچنین ببینید

دوام آرایش

آرایشی که در خانه می کنم بی دوام است، چه راه حلی دارد؟ قبل از …

دیدگاهتان را بنویسید