انواع ماسک با زردچوبه - مجله لپتاب دات آی آر
خانه / مطالب خواندنی / زیبایی / انواع ماسک با زردچوبه

انواع ماسک با زردچوبه

زردچوبه که برای هزاران سال با فواید بیشماری شناخته شده است همچنان به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته زردچوبه برای پوست هم فواید زیادی دارد. یکی از موارد استفاده آن لایه برداری و تقویت بافت پوست است. زردچوبه غنی از ماده ای به نام کورکومین است که خاصیت ضدباکتریایی و ضد التهابی دارد.این ادویه علاوه بر این که خاصیت ضدعفونی کننده دارد به عنوان ماده طبیعی در حفظ شادابی و زیبایی پوست هم موثر است. این ماده باعث روشنایی هرچه بیشتر پوست شده و در کاهش چندین عارضه پوستی نظیر آکنه، جوش، کک و مک و لک بسیار تاثیرگذار می‌کند. زردچوبه همچنین در کند شدن روند پیری پوست به صورت طبیعی و بازگرداندن جوانی تاثیر دارد. بعلاوه، استفاده مداوم از آن، ایجاد چین و چروک را کاهش می‌دهد. زردچوبه هم می‌تواند به تنهایی و هم با ادویه کاری مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه انواع ماسک زردچوبه را به همراه کاربردهای آن در زیبایی و سلامت پوست ذکر میکنیم: ماسک های زردچوبه جهت درمان آکنه: در هند قبل از روز عروسی، عروس و داماد از ماسک صورت زردچوبه استفاده می کنند تا علاوه بر رفع آکنه پوستشان شفاف و با طراوت شود.

زردچوبه باعث روشن شدن پوست و از بین رفتن لکه های ناخوشایند می شود.

درمان آکنه :

ماسک زردچوبه + نشاسته + شیر+ روغن زیتون یا نارگیل برای تهیه ماسک، ۲قاشق غذاخوری نشاسته را به یک قاشق غذاخوری شیر طبیعی ولرم اضافه کنید. سپس ۲قطره روغن زیتون یا نارگیل و کمی زردچوبه (اندازه نوک قاشق مرباخوری) به آن بیفزایید و لایه نازکی روی صورت بمالید و پس از ۲۰دقیقه بشویید.
درمان آکنه:
زردچوبه + پودر صندل همچنین میتوانید مقداری زردچوبه را با پودر چوب صندل مخلوط کرده و روی صورتتان بزنید. ۱۰ دقیقه آن را به حال خود رها کنید و سپس با آب سرد صورتتان را تمیز کنید. این ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید.

ماسک های زردچوبه برای رفع تیرگی پوست:

زردچوبه + آب خیار + آبلیمو اگر مایل هستید تیرگی پوست خود را برطرف کنید، مقدار کمی پودر زردچوبه را با آب‌ خیار و آب لیمو مخلوط کرده و این مخلوط را روی پوست خود بمالید. پس از ۱۵ دقیقه پوستتان را با آب بشویید.
اگر می‌خواهید از این روش نتیجه مطلوب را بگیرید، هر روز آن را تکرار کنید تا شاهد تغییرات چشمگیری باشید.

ماسک زردچوبهرفع تیرگی پوست:

آرد نخود+شیر + آبلیمو +زردچوبه مقداری آرد نخود را با کمی زردچوبه، مقداری شیر و مقداری آبلیمو مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا به ماده‌ای چسبناک تبدیل شود. بعد آن را روی پوست خود بمالید و منتظر شوید تا خشک شود. سپس آن را بشویید.

رفع تیرگی پوست:

زردچوبه + آرد نخودچی+ صندل + روغن بادام نصف لیوان آرد نخود را با دو قاشق چایخوری پودر زردچوبه و دو قاشق چای خوری پودر چوب صندل مخلوط کنید.یک قاشقچای خوری روغن بادام و کمی آب به مواد اضافه کنید تا مایه غلیظی به دست بیاید. مایه را به صورت بمالید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت بماند. سپس با مالیدن نوک انگشت ماسک را پاک کنید و صورت خود را با آب بشویید.

رفع کدری پوست:

آرد نخود + زردچوبه+ روغن زیتون + شیر + آبلیمو برای رفع کدری پوست یک قاشق مرباخوری آرد نخود، یک چهارم قاشق مرباخوری پودر زردچوبه، نصف قاشق مرباخوری روغن زیتون، نصف قاشق مرباخوری شیر و ۴ تا ۵ قطره آب لیمو را مخلوط کنید و روی صورت خود قرار دهید و پس از نیم ساعت با آب خنک بشویید.

همچنین ببینید

واریاسیون چیست؟

واریاسیون ها رنگ موی خالص و قوی هستند که یا باید با رنگ مو یا …

دیدگاهتان را بنویسید